Ismét egy gyors helyzetjelentés, mert lassan másfél hete nem tudtok rólam.

Kicsit "Röviden a tartalomból" jellege lesz, helyszínek, szereplők beazonosítása, képek a folytatásban :D

Szóval múlt hétvégén megjártam Hollandiát, egy igen intenzív, és program gazdag 3 napon vagyok túl, amit Anikó társaságában töltöttem, és Timinek és Viktornak köszönhetek. A kalandokról majd beszámolok részletesen, mert már az elindulás sem volt bonyodalmaktól mentes :) És a visszaérkezés után sem vesztegettük az időnket, rögtön és azonnal operajegyet vettünk.

Aztán újabb 2 napot töltöttem az egyetemen, majdnem szó szerint, de tetszik. Menet közben kiderült, hogy Frau Berief és Sabine B1-es csoportja helyett a félév alatt Frau Schmitt fog okítani, még pedig C1 szinten (!). Alapvetően nagyon örültem a dolognak, bár az első óra után kapaszkodni kellett az asztalba, de megéri, mert a végén lesz DSH nyelvvizsga. Mindezekre bővebben az oktatás fejezetben fogok kitérni :)

Miután az egyetemet befejeztem a hétre, és csütörtökön túléltem a németórát, utam a Hbf(Hauptbahnhof)ra vezetett, itt szerencsésen megtaláltam Petit, majd Timi is befutott a busszal. Megmutattam nekik a csoda menzát, véleményem szerint nagy megelégedésükre :). Ennek a napnak az estéjén került sor az operára (Verdi - La Traviata). Tőlük péntek reggel búcsút vettem, kémeim jelentették, hogy nagyon élvezték az esseni társasjáték vásárt :).

Persze a péntek sem telet eseménytelenül, a német órát se hagytam ki, és ebéd előtt újabb vendéget szedhettem össze a Dómnál, Zozó személyében. Ő is részesült a menza előnyeiben, majd délután-este némi városnézésben. Este szolid névnapozás, a sok-sok köszöntőnek itt is köszönöm a köszöntést :). Ma, szombaton pedig egészen sok alvás után meglátogattuk Düsseldorfot.

Tényleg szeretnék mindenről a szokásokhoz híven részletesen is mesélni, de mint látszik most döntés kényszer van, hogy átélem a dolgokat, vagy az átélteket leírom :) Mindemellett pedig az otthonival ellentétben az órákra is érdemes, sőt kell készülni.

Örülök a sok levélnek, ami otthonról érkezett, mostanában kifejezetten magas koncentrációban, ígérem, hogy ezekre, és a korábbiakra is mielőbb igyekszem kimerítő, és értelmes válaszokat kanyarítani :) Még jó, hogy hétfőn nincs kötött dolgom!

Mindenkit puszilok, és igyekszem az ígérteket betartani, sőt lehet, hogy legközelebb már azt is fogom tudni, hogy mikor érkezem újra kis hazánk területére :)

Szerző: nadra  2011.10.22. 23:14 2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vivacolonia.blog.hu/api/trackback/id/tr873322998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiemka 2011.10.23. 18:37:06

A kölni menzát csak ajánlani tudom mindenkinek ;) és köszönjük, Orsi a vendéglátást!

FEszter 2011.10.24. 08:56:33

Én is akarok!... :-)
Orsi, jössz haza? Nagyon várunk!!
süti beállítások módosítása