Bizony nem csalás, nem ámítás elkezdtem egyetemre járni. Mondjuk nem kapkodtam el, mert hétfőn csak a német teszt regisztrációja miatt mentem be, de ennek keretében a menzán ebédeltem :) Délután meg szoba skype-ot tartottunk. Összehangoltunk hangban Budapestet, Bolognát, és Kölnt =)

Aztán kedden jött a java. 8ra mentem, így élesben is ki kellett próbálnom a 6kor kelés, reggeli, összecihelődés, bevillamosozás dolgot. Hát nagyon régen keltem ennyire sötétben, és haladtam az egyetem felé ennyire szürkületben, ennyi álmos arc között. Az óra egész jó volt, bár a németek szörnyülködtek, hogy hű meg, ha. Én viszont örülök neki, hogy folyamatos munkára vagyunk késztetve ebből a tárgyból, ja és állandó csoport van, ahol aranyos, és kellően buzgó társakra sikerült akadni. A német egész jól ment, de a szakszókincs az majd tud rám ragadni bőven! Ezután gyors váltással egy angol nyelvű óra következett, itt nagyon szimpatikus a bácsi, van egy erasmusos ismerős arc, ami azért nem hátrány. Az előadás maga nem volt fergeteges, mert logisztika definíciókkal dobálóztunk, de jó volt, mert így még én is bírtam simán követni :) Bár bevallom az, hogy az előadókon ablak van, amiken keresztül az ember a csoda zöld parkra lát, ahol futnak, kutyát sétáltatnak, nagy kihívást fog jelenteni (apropó szép zöld, tényleg az, de cserébe esik, furcsán. Nem zuhog, hanem áztat, és a nap végére akármit érzel úgy érzed a belsőszerveid is nedvesek...).

Az órát egy tűz riadó próba rövidre zárta, így volt időm buszjegyet nyomtatni, mert hétfőn azt is sikerült kiokumlálni. Aztán ebéd, mert az jó, eddigre már annyira fáradt volt az agyam, hogy úgy ettem, mint akinek az élete múlik rajta. Így szegény kis agyam végre tápanyaghoz jutott, ami az E-teszt előtt nem volt hátrányos. A meghirdetett időpontban megjelentünk a helyszínen, ami nevezetesen a fizika tanszék volt. Már megint találtam egy helyet, ami bejön leülés relaxáció, esetleg tanulás szempontjából. És nem, nem azért mert 89%-ban fiúk látogatják ezt az épületet :P. A teszt előtt még újabb magyarokat találtunk (van még otthon valaki?), a mosdót keresve benyitottunk egy előadásra. Azért a végén sikerült elhelyezkedni a teremben túléltük a tesztet, hétfőre várható eredmény.

Viszont ezzel a mozzanattal az agyam teljesen kiürült, de a könyvtárban megpróbáltam a tananyagok nyomára bukkanni, meg az ILIAS név alatt futó E-learning rendszerrel barátkozni. Óriási sikereim nem voltak, az idő hogy klasszikust idézzek, fostos szar volt. Lényeg, hogy elég reménytelennek láttam a helyzetem, így hazaérve egyértelműen az alvást választottam, utána skype-ok és chat-ek segítségével kibeszéltem magamból minden bajomat félelmemet. Viszont a délután szunyóka belerondított az éjszakai alvás keretembe, így hozta a sors, hogy a blog elkezdett frissülni rendesen :)

Szerdán a csoport munka miatt újabb 6-os kelés, meg kellett állapítanom, hogy reggel nincs nagy különbség a nemzetek között, minden típus ugyanúgy megtalálható. Nekem sem volt őszinte a mosolyom. A csoportos foglalkozás egész jó volt, bár hathatósan nem tudtam hozzájárulni a dologhoz néhány bevakkantásomat figyelembe vették. Sőt a végén meglepődtek, hogy ahhoz képest, hogy ennyi logisztikát tanultam, és nem németül egész jól összeraktam a dolgokat. Ezt befejezve beszereztem a könyveket (szerintem elköltöttem minden pénzt, amit otthon eddig nem tankönyvekre, de valamiért azt érzem hasznos lesz, majd meglássuk :)) Sőt van vpn a gépemen (bárhonnan olyan, mintha az egyetemen lennék és elérek mindenfélét, röviden hasznos), és valószínűleg hétfő esténként kosarazni fogok járni.

Szereztem ebéd partnereket, majd úgy döntöttem, hogy az eső sem tart vissza attól, hogy a könyvtár helyett a Physikumban üssem el az időmet. délben meglepődve tapasztaltam, hogy minden kedves erasmusos ismerős most ebédel, így mindenki beszámolt, hogy milyen órái voltak stb, mit tervez még, hány kredit, hogyan, mi merre, ja mindezt főtt hús, krumplipüré, és párolt káposzta társaságában :D A végére oda jutottunk, hogy jövő héten megpróbálunk diák jegyet szerezni egy operára, kíváncsi leszek, mi lesz belőle. Mivel a heidelbergi túráról addig a pontig nem volt infóm, úgy döntöttem inkább Düsseldorfot nézem meg jövő hétvégén Berkan szervezésében, aztán lehet az egyéb török pajtikkal is összefutok. 

Délután még sokkoltam magam egy erősen matematizált német nyelvű órával, aminek megint itthoni alvás lett a vége, meg az elhatározás, hogy még egy biztonsági tárgyat vadászok magamnak. Komoly kritériumaim voltak, a hétfő-kedd-szerda triumvirátusba eshetett, és minimális ütközést okozhatott, ezt egyetlen tárgynak, de sikerült teljesíteni, jövő héten megnézem magamnak, de ezzel együtt, meg enélkül is két napos hetem lesz az egyetemen kedd, és szerda nevesen (igaz akkor nem kímélően).

És eljutottunk a mai naphoz. Csütörtök október 13. Már egész héten benne volt a levegőbe Hollandia előszele, a csütörtök pedig ennek bűvöletében telt. Összepakolás, bevásárlás, ajándékok, lazításként ebéd, az indulási buszmegálló pontos felderítése, levezetésnek némi könyvtári túra. Majd térkép nyomtatás, látni való keresés.

Vissza érkezve készre pakolás, skype búcsúzkodás, hétvégi vendéglátóim jövő heti fogadásának előkészületei, némi konyha takarítás, és motiváció, hogy Hollandia előtt a blogon napra készen búcsúzhassak.

Ez most sikerült, jó olvasgatást mindenkinek. A következő bejegyzés nem tudom mikor lesz, de biztosan rotterdami és amszterdami kalandoktól fog hemzsegni. :D

Szerző: nadra  2011.10.13. 12:26 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vivacolonia.blog.hu/api/trackback/id/tr33298929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása